FOLLOW YOUR DREAMS

 Imam veliku želju proputovat cijeli svijet kao i većina ljudi, a voljela bi i na diplomski otići negdje van, obrazovati se i uklopiti  se u neku sasvim drugu kulturu.

Dobila sam ideju kako bi bilo super upoznati, saznati iz prve ruke kako je studirati, živjeti vani. Bacila sam se na posao i odlučila pronaći ljude koji su to učinili, otišli za svojim snovima izvan granica lijepe naše. Poznajem puno ljudi koji imaju iste zelje, otići negdje van i postati ‘veći’ no danas sve ostaje samo na riječima, željama, snovima. Cilj intervjua koje ću vam donositi je inspiracija. Želim da vas ti ljudi inspiriraju i otvore vam oči da shvatite kako je zapravo  jednostavno ostvariti svoju viziju i otići negdje daleko.

INTERVJU no.1

TKO? Andrea Škarica (24)

ŠTO? Magistrica ekonomije, plesačica Colonije  od 2006. do odlaska u ARGENTINU

GDJE? Zagreb –> ARGENTINA –> Zagreb

KAKO? Lako!

KADA? Siječanj-Srpanj 2011.

ZAŠTO? Zagreb joj nije bio dovoljan

Oduvijek je htjela otići živjeti u inozemstvo, čekala je diplomu te kada je postala magistar 2010. na EFZG-u bila je spremna za bijeg. Dan nakon Nove godine 2011. skupila je svoje stvari, oprostila se od svojeg zagrebačkog života i s kartom ONE WAY poletila prema dalekoj ARGENTINI. Sama. Jer kako kaže Zagreb joj nije bio dovoljan.

OTIŠLA SI TAMO NA POSTDIPLOMSKI?  KOLIKO SE PLAĆA STUDIJ?

Da, upisala sam postdiplomski , Facultad de Sciencias Economicas na Universidad de Buenos Aires. Tamo je školovanje besplatno, osim na postdiplomskom studiju kojem variraju cijene ovisno o odabranom usmjerenju, moj Maestria de Releciones Economicas Internacionales je bio 18 000 pesosa, a može se plaćati u mjesečnim ratama. Prekinula sam sa studijem za sad, tamo sam već shvatila da je bolje usredotočiti se na radno iskustvo prvo, tek nakon što ste pronašli karijeru u kojoj se sigurno želite razvijati dalje, onda je vrijeme za još jedan postidiplomski ako vam je gušt.

ZAŠTO BAŠ ARGENTINA? NIJE LI TI BILA BOLJA, BLIŽA, ISPLATIVIJA OPCIJA ŠPANJOLSKA?

Zapravo je sve počelo nakon mog putovanja u Barceloni 2008-e  u kojoj sam počela učiti Španjolski. Upoznala sam Meksikance koji su me oduševili svojom karizmom i karakterom. Bilo je divno družiti se s njima, po cijele dane su pjevali, bili veseli i to mi se svidjelo i zato sam se odlučila za Južnu Ameriku, ali i zbog ekonomskih razloga. U Španjolskoj je kriza, nema posla, teže je srediti vizu i ostalu papirologiju pa je bilo jednostavnije otići dalje gdje ekonomija raste, lakše se  nalazi posao, bezbroj je mogućnosti. Zbog takve situacije dosta Španjolaca dolazi u Argentinu dok kad je situacija obrnuta Argentinci sele u Europu.

Mexico sam otpisala zbog prevelike opasnosti, stalnih ratova, policije, a i prevelik je pa sam se odlučila za Buenos Aires. O njemu nisam znala ništa osim onoga što sam pročitala na internetu niti sam ikoga imala tamo.

STRAH? SAMA NA DRUGOM KRAJU SVIJETA?

 Straha nisam imala niti uzbuđenja. Sjela sam se u avion kao da idem do Samobora. U nijednom trenu nisam požalila i opet bi otišla. Čula sam se preko Skypea s prijateljima, a tamo sam imala isto divne frendice iz Columbije, Australije, Švedske i Amerike… Ne mogu baš reć’ da mi je falila Hrvatska.

 

 KOLIKO SI DUGO PLANIRALA OSTATI U ARGENTINI?

 Kupila sam kartu u jednom smjeru što je ispalo jako glupo i neisplativo, ali tada nisam imala pojam kada bi se mogla vratiti i karte su puno skuplje od tamo za Europu. Računala sam da ću se zadržati 1-2 godine.

 

  JEL TI BILO TEŠKO PRONAĆI STAN, POSAO, UPISATI POSTDIPLOMSKI? KAKO SI SE SNAŠLA NA POČETKU?

 Nije mi bilo teško jer sam si preko interneta pronašla program koji mi je uključivao učenje španjolskog + smještaj u studentskoj rezidenciji pa sam prva dva mjeseca bila sigurna. Plan mi je bio prvi mjesec se zabavljat, a sljedeći tražit posao. Visa ti ne treba odnosno u državi možeš biti tri mjeseca pa otputovat u drugu državu i opet doći normalno, sve je jednostavno nisam imala nikakve komplikacije.

 NAKON KOL’KO SI NAŠLA POSAO? PLAĆA? JEL IZVRSNO PRICAS ŠPANJOLSKI?

Manje od mjesec dana mi je trebalo da ga pronadem.  Španjolski tad nisam pričala toliko izvrsno, ali sam se sa svima najnormalnije sporazumijevala, a sada sam tečna u španjolskom . Plaća mi je bila 4000 pesosa s kojom sam bila zadovoljna . 

KAKAV JE STANDARD U ARGENTINI? KOLIKO DOĐE PIVA, VINO?

  Standard je sličan kao i kod nas iako je tamo dosta prisutna neimaština. Piva je jeftina, oko 3-5 pesosa u klubu (pesos = 1,5 kn). Vino je jeftino i tamo ga svi piju. Argentina je treća u svijetu po najboljem vinu i dosta ga izvoze. Fali mi njihovo domaće vino, odlično je, konzumira se u svim prilikama npr. uz učenje uvijek ide vino🙂. Litra vina je oko 30kn odnosno 20 pesosa.

 

MOŽEŠ USPOREDITI HRVATSKU I ARGENTINU? KAKO ONI ŽIVE?

 Oni živeeeee!!!! za razliku od pasivnih Hrvata koji većinu slobodnog vremena provode zatvoreni u četiri zida, a život im se svodi na vikend.

 Radi se od 10h pa do 18h. Nakon posla se obavezno odlazi u restoran tj oko 22h većina ide na afteroffice party družit se, opustiti se i zabavljat. Imaju hrpu odličnih restorana koji nisu skupi. Ja sam si sa svojom plaćom mogla priuštiti 5-6 večera mjesečno + stanarinu + izlaske.

Iz Argentine mi najviše fali život, tamo sam non-stop  živjela i bila sam depresivna kad sam se vratila, ovdje samo kuća pos’o, kuća pos’o dok sam tamo imala aktivnosti kroz cijeli tjedan, toliko je izbora da ne znaš šta bi prije radio.

 

KAKO SI TI DOŽIVJELA ARGENTINCE? KULTURA?

 Argentinci su susretljivi, na ulici će najnormalnije pričati s tobom, pomoći će ti. Ah, lako se snać’ u zemlji koja obožava žene J. Oni imaju čak kvart posvećen samo ženama, PUERTO MADERO. Ulice se zovu po ženama iz njihove povijesti kojima se dive i taj kvart je najelitniji. Argentinci su poznati veliki zavodnici, pišu poezije ( PIROPO) ženama.

Kultura je takva da se pleše, pjeva po ulici, puno je kazališta koje je jako popularno i puno festivala. Stalno se nešto događa.

Argentinci su puno napredniji što se žena tiče, puno se više cijene, nisam feminiskinja, ali tamo se i puno više sluša žene.

 

JEL ZNAJU GDJE JE HRVATSKA?🙂

 Znaju, a dosta njih ima obitelj  u Hrvatskoj🙂. Jako su obrazovani i načitani, kada se voziš podezmnom svi drže knjigu i čitaju!

 

KAKAV JE BUENOS AIRES PREKO NOĆI? KADA SE IZLAZI?

 Ufff ima jako puno klubova, svega i svačega. Izlazi se dosta kasno, oko 2h, možeš isto kao i kod nas biti na popisu, žele dovući strance pa se može ući i besplatno. Imaju i foru za one koji znaju, dođeš prije 2h npr. oko ponoći i možeš jest i pit besplatno dok se ne počne klub puniti. Upad ako nemaš popis varira od 20-30 pesosa jeftiniji pa sve do 50-70 pesosa skuplji, ali uvijek se možeš snaći i ući s neki preko popisa.

 

DOŽIVLJAJ TVOG BORAVKA U BUENOS AIRESU U REČENICI, DVIJE? I PORUKA SVIMA NAMA?

 Sve me dojmilo i inspiriralo. Svi idu na uobičajene IT destinacije, na tipična mjesta, a dolje je takav predivan svijet iako nema novaca koliko Zapad ima, ali zato ima zabave, sreće, humanosti i  puno pozitivne energije.

 

IMA LI ONDA IŠTA LOŠE U ARGENTINI?

 Loše: inflacija. U 1.mjesecu 1 euro je bio 5 pesosa, u 6. mjesecu je bio 6 pesosa. Sve je to super dok imaš eure, ali kad zarađuješ pesose i moraš stanarinu platit u dolarima (stranci uvijek plaćaju veće stanarine i u dolarima) meni nije smetalo, ali znam da je neke moje prijatelje izluđivala neorganiziranost, možda prevelika opuštenost. Nije to zemlja u kojoj sve lijepo funkcionira kao  u Švicarskoj, Argentina je potpuna suprotnost; zabavna, kaotična i puna života.

 

 ZAŠTO SI SE VRATILA AKO TI JE SVE TOLIKO BILO DIVNO, BAJNO, KRASNO?

 Zaljubila sam se u Federica🙂. Htjela sam se vratiti u Hrvatsku na more preko ljeta, kupila sam povratnu kartu i povela Njega da ga upoznam sa svojom zemljom. U međuvremenu on je dobio priliku raditi u Dublinu pa sam odlučila otići s njim u Irsku, ali tamo nisam našla posao u 3 tjedna. Glavni razlog zašto nisam dobila posao iako sam odradila 5 intervjua, je to što im nisu drage države koje nisu u EU. Na kraju sam dobila posao u Zagrebu i ostala ako ništa drugo barem na istom kontinentu kao i Federico.

 

Andrea je provela pola godine u Argentini, a sad se opet vratila Zagrebu, Romeu i šetnjama po Zrinjevcu🙂. Ajde, ajde nije ni Zagreb tol’ko loš😛

 

 

Odgovori

